Härliga vårdag!

Efter en vecka full av förväntan och nya intryck har jag nu en ledig helg. Dagen inleddes med familjegympa, Ebba far fram som en virvelvind så det gäller att hålla jämna steg!
Resten av dagen har vi varit utomhus. Det fanns två stora rishögar när vi flyttade in i huset som vi länge tänkt ta bort. Men nu har vi som sagt fått arslet ur och dessutom bidragit till samhällets årliga majbrasa=) Vi grillade korv på gården i solen tillsammans med svärmor och svärfar=)
På eftermiddagen har Ebba lekt med grannflickan Ines. De lekte länge idag och de båda verkade ha jätteku,l många skratt!
Ja. i torsdags började jag jobba på akuten i Eskilstuna. Nervös var jag!!! dagen inleddes med genomgång av RETTS triagesystemet som börjar gälla fullt ut på måndag. Sedan genomgång av journalsystemet. jag blev positivt överraskad när jag kände igen mycket mer än vad jag kom ihåg eller hur man nu säger det. Visst finns det saker jag måste fråga om men ändå=), Dagen avslutades med att jag presenterade mig för min handledare som för övrigt gick i samma klass på sköterskeprogrammet. Tillsammans gick vi in för att assistera kirurgdr med en suturering. När vi kom in stod även 4 poliser där på grund av att patienten varit våldsam i ett gripande. Kände först ett hoppsan men intalade mig sedan för att...ja det är väl så här det kommer att vara nu=) I LIKE!!! Har förstås mycket att lära men så länge man tycker det är kul och man utvecklas så är jag nöjd=)
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0