Simma lugnt!

Igår var vi till Ekbacksbadet i Arboga. Ebba har inte direkt varit bortskämd med att få åka till badhuset, mest på grund av mitt dåliga djälvförtroende=/. Det blir då ganska naturligt att hon ej är så jättemodig. Hon har tidigare velat att någon ska bära henne. MEN igår hade hon sina flytpuffar som vanligt, och hon hoppade från kanten som vanligt där vi stod beredda att ta emot henne. När hon gick längs med bassängkanten så hittade hon sånna där gula pontoner som man sätter runt magen. Då sa jag kom gumman ska jag visa dig något. Ebba hoppar ner till mig. Jag sänkte ner mig i vattnet och sa känner du, du flyter själv. Upprymt sa ebba Ja mamma men hon ville ändå hålla i mig lite i händerna och efter en halvtimme när hon provat flyta så ville hon prova simma själv...och det var en mäkta stolt liten tjej som satte iväg mot sin pappa och hon gjorde det.hon simmade till sin pappa ca 3 meter längre bort HELT SJÄLV!! Både jag och magnus blev så stolta att vi nästan grät båda två =D Tyvärr har vi inga bilder. Allt detta skädde i den varma sköna mellansjupa poolen. Efter ett tag sa magnus nu ebba när du är så duktig så tycker jag att vi går ut i den stora poolen...det gjorde vi... där utbrister ebba SLÄPP jag simmar själv.. Hon vågade till och med åka vattenrutchkannan  våran stora tjej=) En riktigt lyckad dag...nu får vi snart åka dit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0