Höst och influensatider

Idag är det bara några timmar kvar till jag ska vara på jobbet. Grått o trist väder, ebba är lämnad på dagis, och jag sitter ensam här hemma.

Idag går tankarna till bror strand som ligger inlagd på sjukhus med svininfluensan! Fy allt blev så mycket verkligare nu. Själv står jag i valet och kvalet för sprutan.  Det rekomenderas att gravida ska ta den men samtidigt så finns inga kända data gällande biverkningar eller fosterskador (enl läkemedelsverket).Till och med barnmorskan har svårt att rekomendera den utan gav mig ett papper med information från läkemedelsverket.
 Det de vet är att det har gått bra för djuren... osäkert tycker jag. Tar jag vaccinet kan det bli fosterskador (kanske) tar jag det inte så kanske jag får svininfluensan och då kan det bli fosterskador eller så kanske jag blir så sjuk att jag avlider. så vette sjutton hur jag ska göra. Jobbet jag har innebär ju en större risk att jag blir utsatt för smittan.

Ja hösöten börjar gå över i förvinter och alla färger försvinner sakta men säkert. Själv var jag hoss frissan för ungefär en vecka sen oc fick lite färg ilagt. Känns lite uppiggande mitt i allt illamående osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0