Helgen som var!

Ja det var min enda lediga helg på 4 veckor och Magnus var tvungen att jobba nästan hela.
Lördagen började med vackert väder och Magnus och jag funderade på vad vi skulle göra av vår lediga dag tillsammans, vi funderade ett tag på att åka till typ Marieberg eller liknande men kom aldrig fram till nå bra.

Vi åkte till Kungsör istället och crashade kusin Tuvas 7 års kalas som hon hade i stallet där. Barnen blev omhändertagna av någon lekfarbror (inte Ebba, men hon fick var med på ett hörn). Först var det korvätning och när det var över så skulle alla gå in i stallet för att ta på sig skyddskläder dvs hjälm och ridväst till och med jag fick dra i hop några haha.  Sen var det dags att borsta och sadla hästarna. Alla var förtjusta. Ebba ville som vanligt peta in fingrarna i näsan(gör det på alla djur) men hästens näsa är så stor så hon stoppa in nästan hela handen, tur att faster Nella var med så hon kunde dra tillbaka den. Efter att de stora barnen hade ridit så gick de  för att  äta glasstårta och öppna presenter.
Då var det Ebbas tur att sitta upp på hästryggen, lilla lilla Ebba på stora,stora hästen=). Hon satt helt stilla, annars väldigt nyfiken men nu satt hon helt stilla. Hästtjejen som heter Anna berättade att när barnen är 4 år så kan de börja på hästlekis. Tåls att tänka på, så länge det är Ebba som själv vill det förstås.
Ebba på hästen Gin!

På söndag åkte Magnus och jobbade. Ebba och jag skjutsade honom till jobbet för att sedan åka till faster Nina och kusinerna Tuva och Linus, vi hade bestämt på lördan att vi skulle och åka till Arboga för att bada i badhuset.
Det var riktiga badhuspremiären för Ebba i alla fall i ett varmt och skönt badhus, vi hade försökt i Kungsörs badhus men där är det typ 20 grader varmt så det var ingen hit för vår lilla tjej. I alla fall så badade vi i en bassäng som säkert hade 35 grader i vattnet=). Ebba tyckte det  var jätteroligt, hon plaskade och lekte, hon vågade till och med hoppa från kanten där hon satt, rakt ner i famnen på oss. Mormor och moster var också med så det var en riktigt trevlig dag.
Efter badet bar det av till Farmor och Farfar för att äta lunch, jag fick väcka lillskruttan för att hon skulle äta=).
Ebba simmar=)
En lyckad helg trots att Magnus jobbade=)
Ebba i baddräkt och simkuddar

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hejsan!

Vet inte hur jag hamnade här, man sitter och surfar runt på olika bloggar och vips så såg jag ett ansikte som jag kände igen - Ebba! Jätteskoj!!!

Hoppas ni har haft en skön helg i solen?

Ses kanske på dagis i veckan?

Hälsningar Tessan - Moa S. mamma

2009-04-05 @ 09:33:16
URL: http://www.moasjodin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0