En härlig lördag!

Dag började i lugnt gemak med att jag fick sovmorgon och Ebba bestämde att mamma skulle gå upp runt 5:30 tror jag. Sen skulle Anna iväg och simma så vi gjorde i ordning oss och det bar iväg till Kungariket Kungsör.

Under tiden som Anna simmade åkte Ebba och jag till Farmor & Farfar i Ekeby där det bjöds på en kopp frukost kaffe, Ebba valde att fördriva tiden med att sova och hon vaknade inte förrän vi hade hämtat Anna och åkt till konsum för att handla.

Sen förtärde vi en enkel men synnerligt god frukost hos morbror/kusin och moster i "Häggen" innan vi skulle fara vidare mot Västerås och Biltema. Moster och morbror/kusin ville också åka till Biltema så vi packade in oss i 2 bilar, då deras rara byracka skulle med (helt underbar hund för övrigt), och det bar av.


Väl på biltema så blev det en hel del som skulle inhandlas även om vi bara åkte dit för att köpa ett väggstativ till TV:n, man kan ju inte bara åka därifrån när det finns så mycket bra och billigt. Vi insåg att vi ska ju faktiskt fixa till i både nya och gamla lägenheten så då passade vi på att köpa lite verktyg och material så som spackel, spackel spadar, slipmateriel och tapetlinjal mm mm. (Passade även på att uppgradera mitt Jigg-förråd + en behändig fiskevåg, det var ju så billigt!!)


Sen åkte vi och åt på Mc Donkan, till Ebba hade vi köpt med en barnmatsburk med dillkött som hon tyckte så mycket om i sina unga dar, men nu tyckte hon att vi kunde stoppa upp den där solen inte skiner, hon ratade den medhavda maten och riktade in sig på mammas spännande låda med sallad och kyckling, den var betydligt mer inbjudande. Sen var hon så gott som nöjd resten av måltiden.


På hemvägen lämnade vi av Anna på sjukhuset (hon skulle jobba), sen åkte jag och Ebba hem, vi valde att slapp lite efter resan, dvs jag slappade lite både för mej och ebba, hon hade ju sovit en jättesväng på morgonen och sen i bilen på vägen hem så hon var pigg som en spigg. Sen tyckte Ebba att jag skulle diska lite så hon kunde skrika eller var det jag som ville diska så att Ebba kunde skrika? Hur som helst så diskade jag och Ebba skrek, men inte mycket eller länge utan mest för att försöka få mej att märka henne, och det lyckades bra. Men mellan krokodil tårarna så sprang hon runt och lekte och sen fick hon ett smörgåsrån så jag kunde diska det sista så vi blev båda väldigt nöjda!

Sen åt vi lite tacos, Ebba älskar all form av plock mat eller ALL mat är ju plock mat för henne, men hon åt bra och länge. Nu leker hon leker hon för fullt och engagerar mej mellan bokstäverna som jag skriver, ett riktigt energiknippe är hon, måste vara från sin mors sida. Jag är ju jätte trött!


Nu hoppas vi på att kvällen fortlöper utan gråt eller liknande saker, hoppas även på att hon får sova hela natten och inte hosta så hon vaknar och sover oroligt.


Allt för nu och troligen också idag!

Ha de gött! © M.Leo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0