Sveriges Nationaldag!

Började klockan fem för familjen Leo. Ebba vaknar bara tidigare och tidigare nu för tiden, även fast hon har en mörkläggande gardin i rummet. Morgonen spenderades hemma. Ebba har hamnat i nån typ av trotsålder troligen. Så fort något går emot henne blir hon jättearg och gråter otröstligt.  Samtidigt kan det vara för att jag varit sjuk, att hon varit orolig eftersom mamma inte varit som hon brukar, samtidigt kan det vara för att m och jag tjafsat mkt på senaste.  Nu har vi slutat med det och jag är piggare så vi får se vad som händer.

I alla fall. Vid halv elva tiden bar det av mot Eskilstuna och Parken Zoo. Det var en hel del folk där, sist vi var i parken var förra sommarn i juni, det var roligare nu när Ebba kunde vara mer delaktig. Hon matade kaniner klappade getter och tittade engagerat på alla djuren. När vi kom till de två nya geparderna blev det lite läskigt. Den spanade in Ebba som gick utanför glaset och om Ebba vände håll så vände geparden håll. När Ebba gick fram till glaset så gick geparden fram till glaset nosade. Efter en stund gick Ebba iväg igen utanför glaset då gjorde geparden ett utfall mot Ebbas huvud med öppen mun. Mycket läskigt tyckte jag

  

En mycket härlig dag var det trots lite regn och rusk!!
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0