FY FAN FÖR KRÄKSJUKA!!!

Ebba kräktes hela söndan, jag själv mådde illa söndag och måndag, på tisdagen tänkte jag...."jag har ju inte fått det hittils så jag får det nog inte" så på tisdagen friskanmälde jag mig till jobbet så att jag skulle komma som igår och jobba en kvällstur. Kl 10:15 kräktes jag första gången så jag ringde magnus så han fick komma hem från jobbet och ta hand om Ebba, sen kräktes jag en gång i timmen fram till klockan 19:00. Idag är jag rätt mör, känns som tåget har kört över mig....kanske skulle stämma SJ =). Är så känslig för calici (kräksjukan) på alla år jag jobbat inom vården har jag klarat mig undan det 3 ggr det vill säga 3 ggr på 8 år. Skulle kunna tänka mig att bli immun som 5 % av Sveriges befolkning.


Nog om mig...

För en tid sedan köpte vi en trehjuling till Ebba. Den har ett fifiigt handtag bak som gör att Magnus och jag kan skjutsa och styra medan Ebba sitter på. Ebba når inte ner till pedalerna så förutom styrstången så tillkom en fotplatta som hon kan ha fötterna på. Givetvis köpte vi en hjälm för det måste man ju ha när man cyklar!


//Anna

Kommentarer
Postat av: Karolina

Usch och fy och blä för kräksjukan, jag och Melba hade ju den 2ggr inom loppet av 3 månader :(



Jaaa att sitta fram vore ju en idé men det gillar inte alls vår lilla snorpa!

/Karolina

2009-06-06 @ 09:51:42
URL: http://melba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0