Kräksjuka!

Nu har Ebba skolats in på dagis. Sista dagen var i torsdags då de hade henne från 9:30 till 13:45. Hon åt och sov på dagis. Hon hade somnat i förskolelärarens famn. Vi blev lite förvånade både jag och Magnus, då Ebba inte somnat i våra famnar på länge. Samtidigt så är väl läraren hennes största trygghet där nu=). Efter 45 minuter hade hon vaknat och skrikit så att hon väckt alla andra barnen!! Blev väl ensamt kan jag tro! Inskolningen har gått jättebra och på måndag blir Ebbas riktiga dag på dagis.

Igår kväll när jag kom hem från jobbet var allt som vanligt här hemma. Ebba låg och sov och Magnus satt framför tv´n. Efter en stund hörde vi hur ebba hostade, vilket inte var så ovanligt med tanke på hennes förkylning, men något lät inte som det skulle. Magnus gick in och kom snart ut med en helt nerspydd Ebba. Hon var knappt vaken stackarn. I sängen var de sjöslag, jag tror kräkan var större än henne själv. Man tycker så synd om henne det ser så mkt jobbigare ut för en sån liten människa. Det fortsatte sedan 4 timmar frammåt. Vi tog in henne i våran säng vid ett tiden, då hade hon legat på soffan mellan oss. Vi ville ha henne under uppsikt. När hon kräktes fick hon vatten och sen somnade hon om. Efter en kvart tjugo minuter var det dags igen, kräkas, dricka och somna om osv. Jag fick stanna hemma idag från jobbet för att ta hand om lilla skrutt. Får se om jag oxå blir sjuk. Brukar vara rätt känslig för sånt, Men inget so far!!

I morgon skulle vi ha gått på dop men vi fick ställa in det, vill ju inte smitta lilla Lea och alla andra som är där. Jättesynd, såg fram emot att träffa alla vänner, men men det blir väl fler gånger.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0