2:a Advent... Bak-dag! (deg & kakaform... inget annat)

Idag har det dofta ljuvligt i Leo's residens.. det har bakats flitigt av alla i hushållet!! (dock inte katten men det är nog alla glada över)  Det som stod på dagens bak-lista var pepparkakor i alla möjliga olika former..

 (Haa, det här har jag gjort förut farsan, nu ska du få se på...) Ebba hade redan rutin sen dagis på att baka pepparkakor.

 (Så här ska man göra, trycka hårt så man kommer ner till bords skivan) Tur att den är gedigen och inte ger vika för våra formar

 (Så här ska du göra mamma, och ge mej nu formen så jag för göra färdigt om vi ska bli klara någon gång idag) Det är bara att göra som man blir tillsagd...

 (Inflikat för att bevisa att alla hjälpte till, pappa var tvungen att fjompa sig med att sätta våra bokstäver på hjärtana) vid detta lag var jag ensam vid bordet, så jag kunde göra som jag ville!!

Sen kom Mormor på besök och barnvakta Ebba under tiden jag skjutsade Anna till jobbet och handlade lite i Köping, Senare på kvällen kom Farmor & Farfar och barnvakta lite när jag hämtade Anna...
De blev ju alla bjudna på Ebba-gjorda pepparkakor och kaffe... de tackade, bockade och sa att de var goda... får hoppas att de menade det eftersom snart är jul och tomten vakar extra noga över alla...

Trevlig 2:a Advent på er som läser detta!!

Väl mött

© M.Leo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0